Crispy Fried Squid resipi tepung, rangup dan lazat

9:55 PM


Resipi Tepung Rangup Fried Squid, Sedap, Dan Sedap - Lebih ya bosan dengan makan daging. Lazat untuk makan? Jiran berkata lazat untuk makan ikan masin. Secara kebetulan ikan bilis, jadi kepikiran mewujudkan hidangan sotong. Bagaimana jika kita membuat calamari goreng? Well, idea-idea yang baik tuh calamari goreng. Squid boleh diperolehi daripada pasaran, hanya membeli bahan-bahan asas yang mudah didapati di pasaran atau pasar raya berdekatan.





Bagaimana untuk membuat ia sangat mudah, anda tahu, anda hanya ikut langkah di bawah yang telah dibincangkan oleh pasukan + ResepiiMasakan.info. Di sini memakai resipi tepung yaa, bukan tepung roti: D.




 Resipi Mel goreng calamari, rangup dan lazat "border =" 0 "height =" 266 "src =" https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi2gj89KZ3yZOxNj7okBNJ900rORy140jz57sR78LVXH4AlO_2LGKUKsHgx6c4VxuHsHzghS2UsaJDkZcvOeGB2W0MXYQfFE4cEtJJlu2Nqy5cbOOdH9gDhlziBCJZd3Nn2LaO8fmII6HsD/s400/cumi - goreng-tepung.jpg "title =" Resipi goreng tepung sotong, rangup dan lazat "width =" 400 "/> </div><br/><br/><div style=
Bagaimana untuk membuat Crispy Fried Squid Makan, Delicious, Dan Sedap


Peralatan yang diperlukan untuk membantu Resipi goreng calamari rangup dan lazat



Bahan utama:



  • 500 gram sotong (Dak perut beliau kulit luar bersih. Basuh dan potong sekitar. Rendam sotong selama 15 minit pada geprek 2cm halia, 1/4 sudu teh bawang putih halus, lada dan sedikit garam. Kemudian mengalirkan secara ringkas.)





Dyers bahan-bahan tepung doh (Kacau semua bahan-bahan mencelup ke dalam adunan adalah tahap sederhana licin dan berkrim):
  • 100 gram tepung protein gandum adalah

  • 1/2 sudu besar bawang putih serbuk



Bahan-bahan salutan tepung (diayak bersama):
  • 200 gram tepung gandum protein tinggi

  • 1/2 sudu teh garam (atau secukup rasa)





Bagaimana untuk membuat sotong goreng adalah lazat dan rangup


  1. Masukkan keping sotong satu demi satu ke dalam tepung Dyers campuran, menghisap dan lif. Kemudian gulung keping sotong untuk bahan serbuk dengan lapisan mukadimah dihancurkan kering dan keriting  Resipi Mel goreng calamari, rangup dan lazat "border =" 0 "src =" http://2.bp.blogspot.com/ -s4LQrp8oB-g / UfTj8fxXGDI / AAAAAAAADlU / q6meXJG6oY0 / S1600 / g.gif "style =" border: 0px none; margin: 10px 0px; max-width: 570px; "Title =" Resipi Crispy Fried Squid tepung, rangup dan lazat "/> </li><br/><li> Tuangkan minyak ke dalam kuali, cuba minyak dicurahkan cukup supaya sotong dimasak minyak agak kerendam. </li><br/><li> Panaskan minyak dan goreng sehingga perang keemasan di luar menjadi. </li><br/></ol> <p><br/>Keluarkan dan longkang, Hidangkan panas di atas meja bufet. Bersedia untuk makan dengan orang yang tersayang. Nasib baik yaa: D </p><br/><br/><h2 style=
    Beritahu Mel Crispy Fried Squid Dan Crisp
    1. Apabila menggoreng tepung sotong, membuat api menjadi besar selagi tidak terlalu besar. Kerana jika api kecil atau midsize, hasilnya akan menjadi sotong yang sukar. Jadi, jika kita makan rasanya makan getah. Hehehe. Manakala jika kita memasak dengan api yang tinggi, akan hasil cepat kering dan rangup. Dan di mana sotong terlalu lembut.

    2. Mengapa salutan tepung perlu menggunakan tepung protein tinggi? Jawapannya mudah, kerana tepung protein yang tinggi akan menghasilkan lapisan rangup tepung dan rangup tahan lama walaupun sejuk. Apabila terpaksa menggunakan tepung protein rendah atau terlalu tidak apa-apa tetapi renyahnya tidak tahan lama sebagai tepung protein tinggi.





    Photo: aliyamuafa.files.wordpress.com || Resipi: diahdidi





    Mahu meletakkan Wis ATA indah pada Melawat Resepikuekeringku Tim? Mari bahagian Culinary dengan kami. Mesej Via Peminat Page Facebook Kami Yaa Pada Here




Share this :

Previous
Next Post »