Ini Cara Membuat Agar Pare Tidak Pahit

10:03 AM
resepimasakan.info-Prescription For Sederhana Pare Natural Bukan Bitter Anak. Ini adalah resipi supaya buah tidak rasa pahit atau pariah dengan tip bagaimana untuk menghilangkan rasa pahit peria sebenarnya mudah, berikutan tips untuk pare tidak pahit atau sekurang-kurangnya dikurangkan.
Foto Buah Paria
Gambar Pare atau Paria
Sekarang untuk peminat buah-buahan atau pariah buah-buahan tidak lagi merasa pahit atau sekurang-kurangnya agak berkurangan.

Tips bagaimana untuk menghilangkan rasa pahit pare
Walaupun ia adalah pahit, peria diproses begitu banyak permintaan atau suka. Rasa pahit pada beras yang anda boleh tolak. Terdapat cara-cara khas bagaimana untuk mengurangkan rasa pahit nasi. Untuk menghilangkan rasa pahit sekalipun ia tidak mungkin, kerana lambang peria adalah rasa pahit. Berikut adalah petua dan cara beliau:
  1. Plate Clay, yang bermaksud bahawa dengan merebus buah-buahan dengan tablet tanah liat yang telah sebelum ini kering. Untuk satu kepingan tanah liat boleh anda dapati di pasaran, kerana banyak yang dijual di pasaran tradisional.
  2. Seasonings iaitu memproses buah-buahan dengan pelbagai yang kaya dengan herba. Supaya membuat hidangan nasi yang sangat enak dan lazat. Oleh kerana penggunaan kuah kacang, sambil menambah ikan bilis, udang segar, dan gabungan bawang persiapan pare anda.
  3. Garam, silap mata tersebut rebus beras dengan air yang telah ditambah kepada garam. Rebus beras sehingga separuh lembut, kemudian longkang. Cara lain adalah dengan membahagikan beras kepada dua bahagian, kemudian keluarkan biji dan membran putih, buah-buahan kemudian dihiris, kemudian masukkan garam, menguli, biarkan selama 15 minit, bilas dengan tembikai air tawar. Dan jika anda sudah bersedia untuk pare mengikut rasa.
  4. Gula, tidak banyak cara yang berbeza dengan menggunakan garam, hanya menggantikan garam dengan gula. Dengan memerah buah, ia membantu untuk menghapuskan punca cecair pahit dijumpai di dalam buah-buahan, supaya akan mengurangkan rasa pahit nasi.
  5. Daun Jambu Batu, buah pare helah direbus dengan daun jambu batu. Memerah daun jambu batu di rebus sebelum ini. Rebus buah-buahan di dalam air mendidih selama 5 minit, sehingga separuh masak. 10 daun untuk 1/2 kg buah-buahan.

Share this :

Previous
Next Post »