Cara Membuat Burger Hitam Jepang Simple

10:21 AM
resepimasakan.info-Burger Resipi Mudah Special Original Jepun Black Anak. Akhir-akhir ini ia seolah-olah bahawa makanan hitam menjadi trend di Jepun dan kini mula berkembang pesat di Indonesia. Selepas Burger King mengeluarkan burger hitam (sehingga keju juga hitam), McDonald mengambil burger hitam (tetapi dengan keju biasa).

Bagi anda yang ingin tahu tentang rasa burger hitam (Black Burger) tetapi sukar untuk mencari di sini, tidak iri hati orang-orang yang tinggal di Jepun. Kerana kemudian akan diedarkan di bawah gaya Jepun burger resipi hitam arang buluh.

Foto Resep Burger Hitam (Black Burger) Sederhana Spesial Asli Enak
Gambar Burger Hitam (Black Burger) Khas
Mengumpul bahan-bahan yang digunakan dan bahan-bahan mereka. Anda boleh menggunakan bahan-bahan yang terdapat di pasar raya atau pasar mini di sekeliling anda. Sebagai contoh, ini pengguna 2ch menggunakan 100 burger% daging lembu Jepun untuk dia, tetapi anda boleh menggantikannya dengan daging lembu tempatan yang hanya sebagai mudah.

Kerana ini adalah hitam resipi preskripsi burger (Black Burger), jadi mari kita mengetahui bagaimana untuk membuat roti hitam. Bahan yang paling penting diambil dakwat sotong atau anda boleh menggantikannya dengan daging lembu rebus dengan kuat jika tidak manis.

Kerana burger hitam mempunyai sos hitam, yang diperbuat daripada dakwat sotong, jadi anda perlu untuk mengeluarkan dakwat daripada sotong.

Langkah seterusnya adalah untuk menambah sos dan cuka dalam dakwat sotong, serta garam dan lada secukup rasa. Campurkan semua bahan-bahan sehingga anda mendapatkan sos yang gelap. Sos ini akan digunakan untuk burger hitam.

BURGER RESIPI BREAD BLACK BAMBOO CHARCOAL


Bahan-bahan:
  • 500 gram Flour Protein Tinggi
  • 600 gram Gula
  • 20 gram Tepung Susu
  • 7.5 gram yis segera
  • 10 gram garam
  • 300 ml Air
  • 40 gram mentega putih
DYE:
  • Bamboo Charcoal (Takesumi) Bamboo Charcoal juga boleh menggunakan daging lembu rebus yang biasa digunakan dalam masakan rawon
CARA MEMBUAT BREAD BLACK BURGER:
  1. roti hitam mendapat warna hitam arang buluh (takesumi), jadi sediakanlah arang buluh dan gilingan untuk serbuk halus.
  2. Di Jepun, takesumi digunakan untuk memasak. Oleh itu, ia tidak pelik jika ada masakan yang dibuat menggunakan arang buluh.
  3. Seterusnya, tambah air sehingga penyelesaian adalah hitam.
  4. penyelesaian hitam Tuangkan ke dalam tepung untuk membuat roti.
  5. Uli selama kira-kira 20 minit dan anda akan mendapat bentuk seperti ini.
  6. Biarkan selama 1 jam.
  7. Bulatkan doh ke dalam roti berbentuk seperti burger, kemudian memohon telur di atas.
  8. bakar pada 180 darjah Celsius selama 15 minit.
  9. Sapukan sos dakwat sotong di bahagian bawah roti.
  10. Masukkan daging, bawang pedas sos bawang putih, keju, salad, lada dan sos mayonis.
  11. Black Burger Hidangkan dengan hiasan.
Jangan terlalu digantung dengan burger pemadat dibuat. Anda juga boleh isi dengan pelbagai yang anda suka, seperti menambah keju tambahan, daging salai, dan lain-lain ( Sumber: japanesestation)

PRAKTIKAL RESIPI BURGER BLACK


selain resipi di atas adalah agak kompleks untuk membina dalam resipi roti burger anda juga boleh menggunakan resipi ini mudah yang roti burger hitam dibuat dan siap supaya anda tinggal pemadat dan mengatur mereka mengikut rasa boleh menghubungi Pembekal dan Pengeluar Burger - Black Hotdog - Roti hitam dan pelbagai berwarna-warni burger berpangkalan di Bandung dengan CP: Tedy PIN BB: 5992DA94.

Bahan-bahan:
  • 1 keping roti burger hitam boleh dibeli di Tedy PIN BB: 5992DA94
  • daging burger grill (contoh jenama: Yona, Bernardi, dll)
  • Butter secukup rasa
  • Mayonis (jenama Euro Gourmet)
  • sos tomato dan sos cili
  • Bawang rasa
  • 1/2 keping tomato
  • Salad
  • Keju cair (Red Cheddar, Mozzarella Cheese atau Kraft cair)
  • 1 Smoked hirisan daging lembu (pilihan)
CARA MEMBUAT bURGER BLACK:
  1. Sediakan burger hanya 1 keping roti hitam, kemudiannya berpecah kepada dua bahagian.
  2. roti burger Berus bahagian atas dan bawah dengan mentega dan kemudian dipanggang di atas api kecil sehingga hanya sedikit ketika panas.
  3. Panggang daging burger grill dengan sos BBQ dan percikan bawang dengan sedikit mentega dan secara ringkas tumis.
  4. Spread mayonis, sos tomato dan kacau maklum balas bawang, tomato, salad dan daging burger grill ia. (Keju pilihan untuk memenuhi citarasa anda).
  5. Tambah sos secukup rasa.
  6. Hidangkan

Share this :

Previous
Next Post »