PUDING MANGGA

3:51 AM


keamanan,

Sebarang jenis puding telah pasti segar dinikmati sebagai pencuci mulut, tambahan pula dalam hal ini haba. Banyak buah-buahan, sila menjadi pilihan saya kerana saya suka rasa. Itulah sebabnya dalam blog ini terdapat beberapa resipi menggunakan masak mangga kek seperti mangga, mangga dan melekit mangga beras jem.
Hari ini saya ingin berkongsi resipi puding mangga saya ambil daripada blog Damai Qalbu. Terima kamu Rohaisha, saya melanjutkan resipi saya di sini adalah untuk mereka yang ingin mencuba.

MANGO PUDING

Bahan-bahan:

1 biji mangga masak

gula 150gm

air 650ml

10gm serbuk agar

1 sudu besar tepung kastard

1/2 sudu teh esen vanila

2 sudu besar mentega

1/2 tin susu

1 biji telur

Bagaimana untuk membuat ia:

1. Rebus air dengan agar-agar dan gula sehingga dibubarkan, mari masa ini. Kupas mangga dan kisar sehingga halus.

2. Kemudian menggabungkan telur, tepung kastard, susu, mentega, ekstrak vanila dan agar sedikit mangga.Pukul puri lancar.

3. sudu adunan ke dalam campuran gelatin sehingga dibubarkan dan licin.

4. Tapis dan tuangkan ke dalam acuan. Peti sejuk sehingga gelatin keras dan dihidangkan. Best dimakan sejuk dan masukkan ke dalam petiais pertama.

Share this :

Previous
Next Post »