BEST MOIST CHOCOLATE CAKE RECIPE

12:20 PM


keamanan,

kek coklat, walaupun apa resipi yang lazat dan saya tidak dapat menahan. Bagi saya, kek ini serasi dengan lidah. Gunakan dadih dalam adunan menjadikan tekstur supaya lembap walaupun sekali kek dibakar.

Saya mengambil ini blog resipi berjalan ke dapur apabila mama saya. Sumber asal blog Naz ketuhar adalah kecil dan saya mengucapkan sini untuk mereka yang ingin mencubanya. Mari kita lihat bagaimana untuk membuat ia ... sangat mudah.

BEST CHOCOLATE MOIST CAKE RECIPE
saiz 10 inci hidangan penaik

Bahan-bahan:

2 cawan tepung

2 cawan gula

3/4 cawan serbuk koko

2 sudu teh bikarbonat soda

1 serbuk sudu teh baking

2 biji telur saiz A @ B

1 sudu teh garam

1 cawan dadih (1 cawan susu + 1 sudu besar jus cuka / lemon - biarkan selama 5 minit)

1 cawan minyak jagung

1 1/2 sudu teh esen vanila

1 cawan air mendidih (1 cawan kopi boleh digunakan jika pilihan) - Saya dicampur dengan 1/2 sudu serbuk Nescafe.
3 su

Kaedah Penyediaan:

Panaskan ketuhar kepada 170'C.

1. kekaki kek lembaran pembakar dengan kertas kalis minyak mengetepikan seketika. Masukkan semua bahan di atas kecuali air mendidih ke dalam mangkuk adunan.

2. Hidupkan kelajuan sederhana selama kira-kira 1 minit.

3. Kemudian masukkan air mendidih dibubarkan Nescafe dan terus bermain hingga sebati. Tuangkan adunan ke dalam kuali pembakar. Bakar selama 1 jam atau sehingga kek masak.

4. Pierce kek dengan sate atau pisau. Jika pisau atau kayu yang menghasilkan bersih, bermakna kek dibakar.

5. Jika masih kek basah adunan melekat pada pisau atau kayu, kek dibakar dengan lebih tambahan 5 minit dan ujian semula selepas itu sehingga kek masak sepenuhnya.Sejukkan atau kek dihias sebelum dinikmati.

Topping

200 gm coklat masakan

1/4 cawan susu

Bagaimana untuk membuat ia:

1. Masak dengan api kecil selama kaedah DOUBLE rebus

2. Kacau sehingga pekat dan berkilat, ia boleh dihiasi pada kek.

Share this :

Previous
Next Post »