Resepi Cheesekut Milo Sedap dan Mudah

6:51 AM


cuba-cuba semalam apa yang perlu dilakukan, akhirnya saya cuba resipi cheesekut Milo baik dan mudah. Sebenarnya sudah lama mahu melakukan ini, tetapi tidak ada masa untuk je dia. Tetapi hari ini saya melihat keluarga yang membuat cheeskut ni, perasaan melakukannya sendiri di rumah untuk kanak-kanak. Setelah merasai lazat juga.
Resepi Cheesekut Milo Sedap dan Mudah

Saya tidak melakukan ini sukar kerana hanya empat bahan je, biskut keropok, susu, susu pekat manis, krim keju je sama. Bahan ini telah di dalam rumah. Hanya jika terdapat beberapa pemanis tambahan cuba di rumah. Saya berkongsi adalah bahawa menggunakan keropok krim dengan coklat milo, dan lebih mudah untuk beliau. Anda juga boleh membuat resipi pisang kek jika anda mahu cuba yang lain.

Resipi Cheesekut

Bahan-bahan:

- 1 paket Crackers biskut Cream

- 1 kotak susu segar penuh krim

- 1 bar keju krim

- 1 boleh susu pekat manis

- sedikit Milo untuk menyemai

- 1 paket strawberi segar

Bagaimana cheesekut:

  1. Pertama bermain satu bar keju krim dengan setengah tin susu, 3 sudu besar susu segar menggunakan mixer.
  2. Selepas itu meletakkan susu dalam mangkuk saiz yang besar untuk berenang je biskut.
  3. Rendam biskut dalam kiraan susu 3 saat. Jangan tunggu biskut terlalu lama jadi lembik.
  4. Susun biskut ke dalam bekas segi empat tepat yang besar. Hanya memuat turun 9 biskut kepada 4 lapisan. Jika tidak ada, menggunakan Tupperware baik-baik saja, hanya untuk memecahkan biskut je kemudian.
  5. Selepas itu keju krim berstrata dan susu yang telah dibuat lebih awal. Lapisan pertama tidak perlu mewujudkan sangat tebal. Buat lapisan kedua baru sedikit lebih tebal. Lapisan ketiga belakang nipis dan ketebalan lapisan sebagainya keempat.
  6. Sprinkle milo coklat di atasnya. Jika anda tidak suka milo, oreo boleh meletak kereta tidak ada masalah. Ikut jururawat la citarasa.
  7. Apabila anda suka manis, boleh tuangkan susu pekat manis pada lapisan atas tu.
  8. Selepas itu lapisan biskut kembali dan ulangi langkah 4 hingga menjadi biskut bersalut. Jika 3 terlalu nipis, 5 sangat tebal.
  9. Apabila dah 4 lapisan, potong kepada 2 Stawberry dan meletakkan pada cheesekut lapisan tu.
  10. Letakkan di dalam peti sejuk selama kira-kira 5 jam, kemudian saya boleh memotong cheeskut.
Bagaimana? Ini mudah kan membuat resipi cheesekut lazat dan mudah yang saya telah berkongsi masa ini. Saya mahu buah Stawberry sebab bagi baki krim manis dan masam + keju susu. Jika anda tidak mahu memakai tidak kira apa. Kanak-kanak akan suka makan cheesekut ni, dan menyalahkan jururawat ketika diminta untuk memegang.

Milo Cheesekut Sedap Resipi dan Mudah Rating : 4.5 Posted By: Ahmad MGM

Share this :

Previous
Next Post »