JEJARI ROTI RANGGUP BERBIJAN

8:56 PM
Biasanya jika ada kedai roti yang menghampiri tamat tarikh kami membuat flan atau roti kastard dan menjualnya selepas itu. Hari ini saya ingin berkongsi satu lagi resipi yang boleh dibuat daripada roti putih. Sesuai dibuat snek dan kanak-kanak akan menyukai rasa dan keranggupannya.

Nak membuat ia semudah ABC, tetapi pastikan untuk tidak lebih kot roti kerana susu apabila roti akan menjadi lembut dan sedikit kembang apabila dibakar di dalam ketuhar. Cara terbaik adalah untuk menyapu susu pekat memberus permukaan sebelum salutan dengan roti bijan.

Satu lagi jika anda mencari roti yang teliti buruk dan kelihatan kering tetapi masih lembut, jangan bimbang kerana apabila keluar dari roti ketuhar akan menjadi rangup. kini cuba lakukan ... hanya tiga bahan yang diperlukan :)  FINGER BREAD benih rangup
8 keping roti putih atau lebih
1/2 cawan susu pekat manis
1/2 cawan bijan
Bagaimana untuk membuat ia:
1. Buang kulit di sekitar roti dan memotong sekeping roti kepada 6 bahagian.

2. Dip roti yang dipotong tadi ke dalam susu pekat manis tetapi tidak dalam susu kerana roti akan menjadi benyek apabila dibakar. Jika ketebalan adalah kurang mahir mengagak untuk susu bersalut, sila gunakan berus untuk menyapu permukaan susu roti.


3. roti Roll direndam dalam susu ditambah kepada bekas dan memastikan semua bahagian bijan bijan yang bersalut.


4. Bakar dalam ketuhar pada suhu 180'C untuk 10 minit atau sehingga roti kering. Saya menggunakan atas dan bawah api.
5. Apabila doh telah sejuk boleh dimasukkan ke dalam bekas kedap udara.

Share this :

Previous
Next Post »